Koordynator projektu

Barbara Mrozińska – Badura - dr nauk humanistycznych, socjolog (edukacji, kultury), wykładowca socjologii na kierunkach pedagogicznych w uczelniach publicznych i niepublicznych (m.in. w Uniwersytecie Łódzkim, Wyższej Szkole Informatyki, Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej). Posiada certyfikat wykładowcy-trenera zarządzania zasobami ludzkimi firmy Ernest&Young. Od 1998 roku redaktor naczelny i dyrektor programowy, a od 2007roku prezes Zarządu Telewizji Toya. Autorka koncepcji programowych wielu medialnych projektów edukacyjnych.

Kierownik projektu

Bożena Matuszczak – Królak – absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła również podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Marketingowego Zarządzania Firmą na Uniwersytecie Łódzkim. Od blisko 20 lat związana z łódzkimi mediami, m.in. Gazetą Wyborczą, City Magazine, Echem Miasta, Dzień Dobry, TV Toya. Jej pasją (poza pracą zawodową) są „twórcze działania” z dziećmi i młodzieżą oraz niestandardowe projekty (wydanie wspólnie z młodzieżą na zakończenie edukacji podstawowej książki „Gigantyczna księga dziwów VI d”. Prywatnie mama 14-letniej Agaty, miłośniczka literatury dziecięcej oraz dobrej kuchni (współautorka przewodnika po kulinarnej Łodzi „Łódź – pyszne miasto”).

Dziennikarze

Sylwia Królikiewicz – lat 33 (jeszcze), zodiakalny Lew. Z wykształcenia jest filologiem, ukończyła Filologię Polską na Wydziale Filologicznym UŁ, ale już po ukończeniu studiów okazało się, że jej przeznaczeniem nie jest niesienie kaganka wiedzy, lecz dziennikarstwo. Od blisko dziewięciu lat trzyma się nadanej jej przez los drogi. Jest otwarta i komunikatywna (czasem aż za bardzo), wysoko stawia poprzeczkę, w pierwszej kolejności sobie. Lubi swoją pracę, a projekt finansowany przez EFS jest dla niej kolejnym wyzwaniem.

Kamila Basińska - Tercjak - absolwentka kierunku dziennikarskiego w Szkole Projektowania i Reklamy.
 Jedna z pierwszych dziennikarek powstającej 13 lat temu redakcji TV TOYA.
 Mama przedszkolaka Jasia i młodszej Poli. 
Bardzo lubi dzieci - projekt "Przedszkole równa szanse" jest więc dla 
niej nie tylko pracą i nowym wyzwaniem, ale i przyjemnością.



Konsultant naukowy

Anna Buła – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego. Od 20 lat zaangażowana w pracę z małymi dziećmi. Zajmuje się między innymi propagowaniem programu edukacyjnego Filozofia dla dzieci, jako propozycji wzbogacenia edukacji dziecka w klasach początkowych. Przygotowanie w tym zakresie uzyskała kończąc Studia Podyplomowe dla Nauczycieli Nowoczesna Dydaktyka w Szkole. Dociekania Filozoficzne z dziećmi i młodzieżą, organizowane przez Kolegium Nauk Społecznych i Administracji na Politechnice Warszawskiej. Ma okazję kształcić w tym zakresie studentów łódzkich uczelni. Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Edukacji Filozoficznej PHRONESIS. Ukończyła także Roczne Studium Pedagogiki Zabawy w Animacji Artystycznej. Sama chętnie tworzy, zapalona wytwórczyni prawdziwego domowego chleba na zakwasie. Mama dwojga nastolatków i miłośniczka rodzinnych wakacyjnych podróży po Europie bez przewodnika.

Doradca metodyczny

Grażyna Szadkowska - mgr pedagogiki wieku dziecięcego, pedagog wspierający, terapeuta pedagogiczny, doradca metodyczny Pracowni Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Jako nauczyciel propaguje nowatorstwo w pedagogice. Za najważniejsze zadanie nauczyciela uważa indywidualizację procesu kształcenia, która sprzyja harmonijnemu rozwojowi dzieci w różnych sferach zainteresowań. Autorka wielu narzędzi do monitorowania rozwoju w zakresie sprawności fizycznej i intelektualnej dzieci w wieku przedszkolnym. Ceni indywidualność, swobodę oraz niekonwencjonalne sposoby rozwiązywania problemów. Jest zwolennikiem nauczania wielozmysłowego, dostarczania dzieciom różnorodnych bodźców do poszukiwania i wzbogacania ich doświadczeń poprzez działanie. Kierownik i koordynator zespołów metodycznych dla nauczycieli. Współpracuje z Uniwersytetem Łódzkim i Kolegium Nauczycielskim w Zgierzu. Od wielu lat jest inicjatorką szeregu imprez środowiskowych i pikników, akcji charytatywnych na rzecz dzieci z Domu Pomocy Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Ochronki Bałuckiej, Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych, między innymi ,,Zostań świętym Mikołajem i podaruj Gwiazdkę”, ,,Wiązanka”, ,,Wielkanocny Zajączek”.

Konsultant naukowy ds. ewaluacji projektu

Monika Wiśniewska-Kin – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, magister filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk oraz członek oddziału Łódzkiego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Autorka dwóch monografii: „Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć. Rozumienie pojęć przez dzieci” oraz „Miłość jest jak wiatrak, czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych” a także kilkunastu artykułów. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch bliźniąt: Adasia i Michasia, miłośniczka Leszka Mądzika i metafory we wszystkich wymiarach.

To nie wszyscy, którzy pracują „przy projekcie”. Wielki wkład mają bowiem: Grażyna Marciniak i Violetta Jamiołkowska - obsługa księgowa projektu, Mariusz Maciołek, Rafał Ramatowski – ekipa realizacyjna, Aneta Rek - Patela - specjalista ds. organizacyjnych projektu.
 

Mapa strony: Strona główna › O projekcie › Znaczenie edukacji przedszkolnej › Uczestnicy projektu odcinki 1-10 › Uczestnicy projektu odcinki 11-20 › Uczestnicy projektu odcinki 21-30 › Archiwum reportaży › Aktualności - harmonogram › Zespół projektu › KONTAKT › Raport ewaluacyjny › 

© 2024 TOYA